duminică, 4 august 2013

Bun gasit Kerkyra!

"Drumul e lung" ca sa zic asa, 15 ore minim - 2 masini, 2 familii cu copii. O regula nescrisa spune ca sa faci plin la Giurgiu si inainte de iesirea din Bulgaria, ca e combustibilul mai scump in Grecia. Romania si Bulgaria cum le stim, noaptea nu am dat de politie si am mers cat de tare am vrut. Am plecat de la Pitesti tarziu pe la ora 23. La bulgari se scumpise vigneta am dat 60 lei pe 2 saptamani sa nu mai cumpar la intoarcere, se poate plati in eur, leva, lei. Cu o ora de somn si cateva pauze ne-a luat cam 7 ore si ceva. "Grecii au sosele" se merge "tzeava", la ora 14 eram la Iogumenitsa portul de imbarcare spre Corfu de la Marea Ionica. Am fost uluit de autostrada A2 Egnatia - Odos pe care ne-am inscris mai jos de Salonic sa traversam Grecia catre Marea Ionica, cca 550 km. Aceasta autostrada ofera un spectacol natural si tehnic cu totul special, munti, prapastii, viaducte si poduri, 76 tunele care insumeaza 99 km, vezi wiki:  https://en.wikipedia.org/wiki/Egnatia_Odos_(modern_road). Mie, care vin din tara politicienilor fraudatori de fonduri si ratangii de proiecte mi s-a parut halucinant mai ales cand ma gandeam mergand prin muntii perforati de aceste tunele moderne ca totul trebuie inmultit cu doi pt ca mai exista si sensul de intoarcere.
Ferry-boat am dat 52,4 eur de masina cu 4 persoane spre localitatea Lefkimi care e mai aproape, cine merge direct in capitala Corfu/Kerkyra il costa doar masina 40 eur si ajungi aproape dublu, cand nu e sezon maxim- August sunt mai ieftine taxele. Atat ca daca mergi in Lefkimi si esti cazat in nordul insulei ai de mers mai mult pe insula. Pe insula cand am inceput sa fac stanga si sa urc serpentinele din muntele cu chiparosi si maslini unii din participantii la excursie au inceput sa regrete alegerea mea in timp ce eu eram siderat. Era mai "Wild" decat imi imaginasem. Drumul prin satele cocotate pe stanci nu lasa loc de doua masini, cararea pe care mergeam uneori oferea prapastie stanga - dreapta. Revin, ma duc la plaja Paramonas.. pun si poze dupa masa.

Autostrada A2- Egnatia -Odos, Tunele

Ferry Iogumenitsa - Lefkimi, Corfu

Pe mare

Albastrul de turcoaz al Marii Ionice




2 comentarii: